Saker jag är rädd för:

  • Tvestjärtar. Det här är en fobi. Alltså på riktigt. En totalt omotiverad rädsla. Jag får jättepanik när jag ser en och det börjar liksom krypa i hela kroppen. Jag tror att det var två år sedan då det plötsligt kom en tvestjärt krypandes tvärs över mitt sovrumsgolv. Mitt i november! Traumatisk upplevelse! Den måste ju ha vart i min lägenhet hela hösten! The horror!!
  • Höjder. Jag underskattar ALLTID min höjdrädsla. Nån frågar om jag kan gå upp på en stege för att måla eller nått, Visst! svarar jag. Går upp tre steg på stegen sen så börjar det snurra. ALLTID.
  • Att någon ska gömma sig i min lägenhet och sedan mörda mig när jag sover. Jag kollar alltid under sängen innan jag ska gå och lägga mig. Om jag skulle behöva gå ut i köket eller nått efter jag tittat under sängen så måste jag kolla igen när jag kommer tillbaks. Svårt att tro men jag är faktiskt 25 år gammal. Om jag har haft fönstren öppna för vädring så måste jag även kolla alla garderoberna innan jag ska sova. Som om någon skulle få plats i mina fullproppade garderober. Och om någon mot all förmodan skulle göra det så skulle denna personen förmodligen vara av en sådan storlek att han inte skulle utgöra något som helst hot mot mig. Men ändå. Man måste ju vara på den säkra sidan.
  • Stora båtar. Alltså riktigt stora båtar, typ färjor. Det är inte att vara på dom som är otäckt utan att stå vid hamnen och titta upp på dom. Jag vet! Jättekonstigt, med jag tycker att det är riktigt otäckt! Jag har ingen som helst aning om vart denna orationella rädsla kommer ifrån. Det var tillochmed liite otäckt att stå vid en sån där liten färja som går i Göta kanal. Färjan Lina går dock bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0