Att tappa bort saker

Jag är lite av en expert på att tappa bort saker. Det värsta som finns att tappa bort är glasögonen. Det brukar alltid vara så att man tar ur linserna på kvällen och ska sedan ta på sig glasögonen. Men då kommer ju frågan: var är glasögonen? Man kan ju ha lagt ifrån sig dom precis var som helst. Och det värsta är ju att man ser ju ingenting medans man letar! Det är ju liksom glasögonen man letar efter!
fjärrkontrollen kommer bort kanske fem gånger om dan. Vanligaste stället är mellan soffdynorna. Under kuddarna i soffan är också ett bra ställe att leta. I köket kan den hamna också, men det ställe den legat på de senaste gångerna den varit borta är faktiskt under katten. Man undrar ju hur bekvämt det kan vara att ligga på en fjärrkontroll, men man vet ju aldrig, han kanske leker att han är en höna som ligger på ägg. Undrar bara vad som kommer ur fjärrkontrollen när den kläcks.
Mobilen är en riktig rackare till att försvinna också. Fast den går ju ringa eftersök på. Typ halva telefonräkningen är eftersökningsringningar. Känns ju bra. Skulle behöva ha en eftersökningsringningsfunktion (puh! långt ord!) på fler grejer. Typ glasögonen. Får nog ta patent på det.
Vissa (Ja Linnéa, jag menar dig) idiotförklarar alltid mig när jag har med min handväska överallt. Typ till stallet. Men det är ju för att jag inte kan lägga ur plånboken eller körkortet eller nycklarna för då tappar jag bort dom. Det är lättare att hålla reda på en väska. Det har hänt en gång att jag av någon anledning lade ur plånboken ur väskan. Ja, vad hände då? Jo, man stod där som ett fån hos tandläkaren "Ööööh... jag har ingen plånbok med mig..." Genant var ordet.
Ja så är det att vara senil.

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag brukar också alltid tappa bort mina glasögon! Sen skäller jag på Samuel för att jag inte hittar dom. Fast det garanterat är jag själv och inte han som har tappat bort dom ;)

2011-10-02 @ 18:39:29
URL: http://madduskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0