Angående bilar och trafik.

Ni som är vän med mig på facebook har nog märkt att jag skriver mycket om bilar och trafik där. Vet inte riktigt varför, det har bara blivit så. Men nu har jag i alla fall bestämt mig för att skriva av mig lite här på bloggen.

Saker jag retar mig på i trafiken:

  • Folk som kör omotiverat långsamt. Kör man enligt hastighetsgränsen är det ok. Även om man kanske skulle ha velat köra lite fortare själv så är det okej. Men det är ju våldsamt irriterande när vissa ska köra 10 - 20 kilometer långsammare. Det är dock motiverat att köra i 70 på en 80väg när det är mörkt ute och så tjock dimma att man ser typ 5 meter framför bilen! Detta hände mig i lördags kväll. Jätteotäckt! Men givetvis så kom det en bilist som tyckte annorlunda än mig, vilket leder oss till nästa punkt:
  • Folk som kör jättenära när de tycker att man kör för långsamt. Men då kör jag alltid ännu långsammare! Inte bara för att jävlas(men till mycket stor del) men även för att om det skulle hända nått och man skulle få bromsa så är det inte så jävla kul att bli påkörd.
  • Folk som inte respekterar trafikregler. HALLÅ! FATTA NÅN GÅNG ATT HÖGERREGELN GÄLLER PÅ GUSTAV ADOLF GATAN I SKÖVDE! Här har jag vid upprepade tillfällen blivit tutad på och blivit hött med näven åt. Men det är jag som borde tuta och hötta näven åt er som aldrig stannar!
  • Vägbulor! åhhhh vad jag hatar dom! Det stör mig nått alldeles våldsamt att behöva bromsa in för ett gupp. Det är lite som att låta det vinna. Och jag tycker det är sååå störande med folk som kör så långsamt över guppen att det hade gått fortare att gå ur och lyfta över bilen.
  • Folk som inte kan köra in i en rondell förrän den är tom. Liiite irriterande när klockan är 4- 5 på eftermiddagen och det är mycket trafik.
  • Folk som ska cykla mitt i vägen och inte flyttar på sig. Har inte bilar nån slags företräde eller?
Så. Nu har jag fått ur mig lite irritation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0